Domowy poradnik domowy

czyli sekrety młodej gospodyni

Kolacje

  • wtorek, 03 lipca 2012
    • Bób z masłem

      Jedzenie dzieli się na to, którego smak lubimy od razu i to, które jemy, bo trzeba i za czasem zaczynamy je lubić. Tak mniej więcej było u mnie z bobem. Jako dziecko nie lubiłam go za przykry zapach, podobnie jak brukselkę...a teraz uwielbiam i jedno, i drugie ;)

      Bób to istne el dorado wartości odżywczych, więc warto go wkomponować w swoją dietę, tym bardziej, iż teraz nadszedł jego sezon :)

      Składniki na 2 osoby

      pół kilo bobu
      sól
      masło

      Bób kupuje się w półkilogramowych woreczkach foliowych.
      Na wrzącą, osoloną wodę wrzucić paczkę bobu, uchylić przykrywkę, doprowadzić do zagotowania. Gotować 20-25 minut, aż środek będzie miękki. Najlepiej wyłowić jedno ziarno, schłodzić zimną wodą i spróbować, czy już jest gotowe. Odcedzić, wstawić z powrotem na kuchenkę, wkroić 1/5 kostki masła, wymieszać, pozostawić do roztopienia.

      Jeśli jest dobrze ugotowany, można jeść z łupinami.

      Smacznego

      Doma :)

      P.S. Za 2 dni wylatuję z Polski na ponad 2 miesiące. Mój pracodawca opłaca mi śniadania i kolacje, więc najbezpieczniej będzie wziąc urlop od pisania, choć postaram się coś wrzucić raz na jakiś czas :)

      P.S. 2. Zachęcam do polubienia mnie na facebooku :)

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      tealover90
      Czas publikacji:
      wtorek, 03 lipca 2012 21:39
  • niedziela, 13 maja 2012
  • poniedziałek, 07 maja 2012
    • Pasta słonecznikowa

      Osobiście zakochałam się w niej :)

      Składniki 

      100g słonecznika
      kilka liści bazylii (ja daję 10-12, bo lubię jej intensywny smak)
      trochę soli
      koncentrat pomidorowy lub ketchup (zależy, jak bardzo pomidorowy smak się lubi, ja daję 1 łyżeczkę keczupu)
      3-5 łyżek dobrej oliwy z oliwek lub oleju z pestek winogron (ja daję 3, bo nie lubię zbyt tłustej) 

       

      Wszystko miksujemy blenderem. Genialny dodatek do pieczywa :)

       

      P.S. Jeszcze raz zachęcam do polubienia mnie na fb. Przy 30 fanach będę mogła edytować więcej funkcji na fanpage'u :) 

       

      Doma 

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      tealover90
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 07 maja 2012 23:44
  • piątek, 04 maja 2012
    • Sałatka z sera feta i rzodkiewek

      Nic bardziej nie pobudza wyobraźni niż lodówka, w której jest przeciąg :)

       

      Składniki

      opakowanie sera feta (polecam oryginalny. Jeśli jednak zdecydujemy się na zastępczy z Mlekovity należy pamiętać, że zawiera więcej wody, więc kostki będą się rozpadać)
      pęczek rzodkiewek
      2 jajka
      szczypiorek
      olej lniany (najbogatsze źródło kwasu omega 3 :) polecam ten z Grodziska Wielkopolskiego dla 1 osoby lub ten z LenVitolu, gdy do butelki dorzucą się inni :P)
      sól

      Najpierw pokroić rzodkiewkę w ósemki, posolić odrobinę, odstawić, aż się zwarzy.

      Ugotować i obrać jajka, fetę skroić w kostkę. Odlać wodę z rzodkiewek, pokroić jajko w kostkę, dodać fetę i olej lniany. Zamiast oleju lnianego może być oliwa, ale trzeba uważać, ponieważ tania oliwa ma intensywny przykry zapach i może zepsuć całą sałatkę!

       

      Uwagi dla początkujących

      1. Gotowanie jajek:

      Zalać zimną wodą, dodać szczyptę soli lub trochę octu, aby nie popękały skorupki. Gotujemy na twardo ok. 6 minut. Odlewamy i zalewamy zimną wodą dla szybszego ostudzenia. Potem zalewamy ponownie i odstawiamy :)

      2. Warzywa typu ogórek, rzodkiew, rzodkiewka, cukinia należy wcześnie zwarzyć, czyli posypać odrobiną soli o odstawić na 15-20 minut (moze być i dłużej ;) ), aby puściły sok, który później należy odlać. Są wtedy łatwiej przyswajalne dla żołądka :) 

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      tealover90
      Czas publikacji:
      piątek, 04 maja 2012 00:53